söndag 1 mars 2009

Mars - första vårmånaden

Ja det skulle man ju kunna tro. Speciellt i morse när det var 15 minusgrader när jag åkte till jobbet strax före sju i morse :o) Nu har jag just kommit hem från samma jobb, klockan är 21.00 och jag har kokat en kopp te. Ute är det bara fem grader kallt nu vilket betyder att det vårats ordentligt sedan i morse. Eller hur...

Nu är helgen slut och förutom den tid jag sovit har jag vistats i mitt hem runt sex timmar sammanlagt. Så är det att jobba helg för det mesta. Men belöningen är två lediga dagar när ungarna är i skolan. Jamen, tänk så skönt det är! Inte för att jag inte skulle uppskatta min man och mina barn, men att få vara ensam hemma ibland är extra plus.

Pär sitter på färjan till Visby nu, på lördag ska han troligen samma väg igen för då ska maskinen han ska lämna där hem igen. Kanske skulle man passa på att åka med... det lär visa sig det.

Nu ska jag dricka ur mitt te, läsa lite mail och annat spännande jag kanske kan hitta på nätet. Sedan blir det nog jag och Anne Holt i sängen en stund innan jag sover som en stock.

1 kommentar: