tisdag 24 mars 2009

Vårväder?

Vårvädret lyser lite med sin frånvaro. Idag har det betett sig lustigt. Jag körde in till stan,14km nordväst om mitt hem, idag på eftermiddagen. Jag noterade att alla bilar jag mötte var fulla med snö och tyckte att det var lite knepigt. Strax fick jag svaret. Ett par kilometer innan jag kom fram fullkomligt vräkte snön ner, och blåste hårt gjorde det också. Hemma hade det mest varit sol hela dagen, en och annan vilsen snöflinga kanske, men mest sol..
Det här tulpanfotot tog jag för fyra år sedan. Då var min Canon Powershot Pro1 helt ny. En av mina allra bästa investeringar jag gjort, jag har haft så mycket roligt med den kameran. Ändå är jag sugen på att byta både upp och ner mig. Jag vill ha en riktig systemkamera att leka med, och en vattentät fickkamera som alltid kan hänga med. Men eftersom jag nu inte har något pengaträd vare sig i vardagsrummet eller i trädgården så får det där nog stanna vid önskedrömmar. Men drömma får man, och tulpaner är alltid fina :o)

2 kommentarer:

  1. Vad vore livet utan drömmar. Dröm på du, under tiden så har du bra kamera att leka med. :)

    SvaraRadera