torsdag 12 mars 2009

En dag i Universitetshuset


Här var jag med igår. Vi var fyra stycken från jobbet, plus vår sjuksköterska och vår chef. Vi fick dela upp oss lite för det var mängder av olika seminarier att gå på. Det vi fick höra på var olika forskare som berättade om vad de arbetar med just nu, eller nyligen avslutat. Ämnena var vitt spridda, allt ifrån forskning runt alzheimers sjukdom till yngre äldre kvinnors sätt att resa. Självfallet var graden av hur intressant det var väldigt olika. En del, som till exempel behovet av andlighet och huruvida hemmaboendeprincipen alltid är bra kan man ta med sig i arbetet i vardagen. Men andra ämnen var väl i bästa fall roliga att lyssna till.

I alla fall, det är hemskt roligt att komma iväg på kurser och seminarier så här ibland. Det är mycket folk att titta på, man får lite gott att äta och alltid lär man sig en del. Men att sitta still en hel lång dag.. det är lite jobbigt. Jag har liksom kommit ifrån det där sedan jag slutade plugga. Men nog satt jag och insöp lite av univesitetsluften, den fanns där och lite saknar jag det allt. Faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar