måndag 30 mars 2009

Ett bad

I onsdags var vi några från jobbet som träffades hemma hos HelenaE. Jag hade glömt kameran hemma så jag bad Harriet maila bilderna hon tog och nu såg jag att de dykt upp. Vi hade knyt och började med att äta och efteråt tog de av oss som hade lust ett dopp i den stora baljan ute på verandan. Det var 39 grader i vattnet och -6 i luften. Rätt häftigt när håret i nacken frös till istappar. Himlen var alldeles stjärnklar, det var en så vacker kväll. Tanken var att vi skulle avsluta med lite ABBA och Singstar, men då hade Helenas man kommit hem och av någon anledning var det ingen som riktigt vågade sjunga då ;o) Det blev lite småprat tills det var dags att åka hem.

Nu har jag dessutom lyckats lista ut hur man betalar vägtullarna i Oslo. Där har de tagit bort betalstationerna numera, så efter ett intensivt Googlande hittade jag Fjellinjen som till och med har särskild service för svenskar. Lätt som en plätt till slut. Jag var lite orolig att vi skulle bli tvungna att vänta på en faktura, det hade nog blivit lite dyrare det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar