onsdag 18 mars 2009

Lucas, jackbekymmer och jobb

Jag har precis varit och hämtat Lucas på skolan. Hans fröken ringde och sa att han inte var bra. Han ser lite blek ut om nosen nu när han sitter i soffan. Grannens kille är också hemma, kanske något som går? Som vanligt. Där försvann min sköna ensamma förmiddag, jag älskar dem. Lucas är mysig att ha hemma, det är inte det. Men det är så skönt att det är tyst, tyst och att man liksom bara kan glida runt. Tja.. det kommer nya dagar.

Jag har suttit och kikat på vårjackor på olika postordersidor, jag fick en bra rabattcheck i lådan från LaRedoute häromdagen. Men jag vet inte.. jag vill gärna prova. Jag verkar i alla fall inte ensam om att inte ens äga en klok jacka av oss som ska åka till Barcelona, alla verkar ha samma bekymmer :o) Och att packa i en ICA-kasse ter sig allt mer frestande: inga problem med vare sig vikt eller mått.

Halv två ska vi ha möte på jobbet, jag ska nog gå på det. Jag är inte tvungen men det ger lite plustimmar och det är behövligt även om jag ligger bra till ändå. Jag går upp till 90% i arbetstid (från 80) från och med april. Eftersom jag lagt schema ända in i maj som om jag hade den lägre anställningsgraden måste jag leva lite på pluskontot nu, men jag har räknat ut att det funkar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar