söndag 15 mars 2009

Söndag hemma

Idag har jag faktiskt tvättat fönster! Inte precis min favoritsyssla, så det blev inte med någon större energi heller. Orsaken till att jag gnuggade bort det värsta från köksrutorna var att mamma skulle komma för att gratta Lucas i efterskott idag. Jag vill ju inte skrämma modern från vettet med mina skitiga rutor. När solen skiner som idag syns ju eländet allt för väl. Pär stack och jobbade tidigt idag, redan före elva var han iväg så Lucas och jag var själva sedan. Medan jag putsade blandade han ihop smet till scones.

När mor kom hade hon med sig både Danielle och Cecilia. Danielle ville vara med och fika och få lite kramar och kärlek från familjen. Hon är söt hon. Hon passade på att visa hemsidan till Quality Spa & Resort Norefjell där hon blivit erbjuden ett arbete som städare och i restaurangen. Jag veeeeet inte sitter ungen och säger. ÅÅÅÅÅÅK skriker både hennes mor och mormor :o)

När vi fikat klart kom Amelie och Felicia ner med Leo och Melissa (det är inga kompisar, det är två hästar). Mormor ska hälsa på hästen. Mormodern tycker nog att hästen är både stor och lite läbbig, vad Leo tycker vet jag inte riktigt.. jag kan inte förklara varför han lipar åt klapparna *S*

Jag berättade för mamma om resan till Barcelona och vi satt en stund och pratade lite om jobb och om gamla bekanta. Alltid trevligt att sitta och surra en stund. När hon åkte hem tog hon Danielle med sig in till stan igen. Nu ska jag snart börja göra i ordning kvällens kycklingfiléer. De får nog åka in i ugnen under ett täcke av tomat och goda kryddor. Frågan är om jag tar potatis eller ris till.

3 kommentarer:

  1. Tack för det första besöket på min nya blogg, den bytte layout under tiden så nu är den inte lika pink längre ;)

    Att putsa fönster är ett sånt där nödvändigt aber som jag drar mig för men känner mig så nöjd av när det är gjort.

    Japps, Barca here we come :)!

    kram

    SvaraRadera
  2. Här blir det torsk i ugn med ris och ärtor till middag.

    Ann-Britt på öa

    SvaraRadera
  3. Jag tror det blev ris till. Jag tror inte din mamma blev förvånad över att du ska till Barca. :)

    SvaraRadera