fredag 13 mars 2009

Yes!! Det är helg

Fredag och ledig helg, det gillar jag. Jag är trött, men det här till efter en vanlig arbetsvecka. Vi har det lite körigare än vanligt på jobbet för tillfället. Det där svänger fram och tillbaka lika snabbt som humöret på en viss 13½-årig dotter jag har. I tisdags vred jag till ryggen i ett tungt lyft och jag som aldrig har ont i ryggen, möjligen kan jag bli trött i den, känner en lätt molande värk i korsryggen nu. Skit! Jag ska ta och dutta på lite tigerliniment, det kanske inte hjälper direkt, men det är skönt.

I går red jag på Åkerby, som vanligt. Det blev till rena släktträffen. Amelie är sisådär förtjust i att hoppa där på ridskolan (hemma går det bra, i hennes egen takt) och eftersom hennes grupp skulle just hoppa så red hon i min grupp i stället. Och så hade vi en ny tjej som provred med oss. Hon heter Johanna och är bestämt mina barns vuxna kusin som troligen ska glida in i gänget (jag är så glad för det, det känns himla skoj). På läktaren satt Pär, Lucas, Johannas lilla Louise och Fiffi. Den sista är ju i och för sig inte släkt, men jag räknar henne till "mitt" gäng ändå.

Idag lagar jag lasagne, det var Kerstin på jobbet som berättade att hon gjort det i går och det lät så gott. Lasagne är italienskt, men jag behöver träna på spanskt så jag har köpt en kartong spanskt bordsvin att dricka till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar