söndag 15 mars 2009

Melodifestivalen då?

Man är nästan tvungen att kommentera något om melodifestivalen. Alla tycker något om den, om inte annat att det är skräp. Jag tycker att jag är måttligt intresserad, men ändå sitter man där och tittar.

I går var det ju som bekant final i Globen och jag tycker faktiskt att de flesta låtar hade någon slags kvalitet. Mer eller mindre = några mer, de flesta något så när och ett par definitivt mindre. Allra mest tyckte jag om Caroline af Ugglas och min tvåa var Malena Ernman med La Voix. Nu blev det tvärtom men det är jag nöjd med så klart. Jag tycker om opera, och det här var riktigt kul och bra. Jag tror inte Malena själv hade räknat med en vinst, inte alls. Såg ni hur paff hon faktiskt blev? :o)

Fast allra roligast hade det varit om vi hade kunnat skicka det här till Moskva!

1 kommentar:

  1. Hahaha, ja den hade väl varit en hit ;).

    Jag bryr mig inte så värst men visst fick jag rysningar när den maffiga La Voix vann - jag tycker den är super!!

    kram

    SvaraRadera