måndag 9 mars 2009

Helg med gotlandstur

Den här helgen blev det en blixtvisit på Gotland. Pär skulle hämta någon märklig maskin uppe i kalkbrottet i Lärbotrakten. En märklig plats på jorden måste jag säga. Det är första gången jag ser dem och det är verkligen enorma dagbrott. Det slog mig direkt att här skedde ett av Marie Jungsteds mord. Kan det ha varit i boken I denna ljuva sommartid? Jag tror det.

Efter lastningen av mackapären for vi ner till stan igen. Där hade vi tiggt åt oss en kopp kaffe hemma hos goda vännerna Maran och Stuxa. Kaffe fick vi, men det visade sig att vi fick en jättegod välvänd stek också :o) Efteråt fick vi prova att spela Guitar Hero vilket kanske inte var riktigt min grej *haha* men kanske kan man bli bättre med lite övning. Vi fick se deras Linus spela ett par låtar.. jag är SÅ imponerad! Hur 17 hinner han med alla tryckningar? Inte gjorde han många fel inte...

Vi hade Lucas med oss. Det var inte meningen från början. Vi hade trott att Cecilia skulle vara hemma med honom och Amelie natten mellan söndag och måndag. Cissi hade inte riktigt förstått saken så. Nähej, Amelie kunde sova hos Fiffi, inga problem. Men Lucas fick vi ta med. Vi hade ingen bokning på båten till honom, men jag lovar... ingen kollar om man har gömt ett litet barn i hytten på lastbilen "hrmmmmmm". Destination Gotland gjorde allt en bra affär på att han var med ändå: mat, godis och dricka. I morse, innan båten avgick, ringde jag till skolan och sa som det var: att vi smugglat med oss gossen till Gotland över helgen och inte lyckats leverera hem honom i tid.

Alla timmar i lastbilen har vi roat oss med att lyssna på Dan Browns Gåtornas palats. Vi hann igenom halva, nu måste jag kolla om den går att lyssna på strömmande från biblioteket. Jag måste få veta hur det slutar. Lucas också, han blev fängslad. Det tycker jag är roligt för det är ju inte precis en barnbok.

2 kommentarer:

  1. Ohh, har ni smugglat Lucas till Gotland?????? Susselisussen, att ni kan med:-

    SvaraRadera
  2. Ja visst var steken välvänd. :)
    Det var trevligt med ett snabbt besök från er. Döm inte ut dig själv på GH, det krävs träning, fast det är svårt o bräcka Linus, faktiskt är det nog omöjligt för tanter som oss. Men vi är säkert bra på så mycket annat :)

    SvaraRadera