måndag 9 februari 2009

Vardagsmat - måndag

Vardagsmaten är ofta ett ganska trist kapitel. Egentligen tycker jag att det är ganska roligt att laga mat, men det är på helgerna det, när man har gott om tid och vi hjälps åt. Men alla andra dagar är också viktiga. För att sätta lite guldkant på en vanlig arbetsdag och för att få det kroppen kräver. Jag är hemskt dålig på det där, familjen är likadan. Fantasin finns inte. Många gånger inte tiden eller orken heller.

Så jag tänkte.. om jag tvingar mig själv att erkänna för min omgivning vad vi sätter på bordet kanske vi skärper till oss, haha. Åtminstone de dagar jag inte jobbar kväll, då är jag inte inblandad i mathållningen.

Så.. måndag blir det Barillapasta gnocchi med isterbandssås. Såsen består av två mosade kalla isterband, en burk creme fraiche, ett paket krossade tomater och kryddor efter inspiration. Snabbt, enkelt och gott. Som vardagsmaten gärna ska vara.

1 kommentar:

  1. Ja du här smyger man inte lite snyggt, genom bakdörren. :)
    I vårt hus serverades det spagetti med ost o skinksås. Inte så vanligt faktiskt, men riktigt gott.

    SvaraRadera