onsdag 25 februari 2009

Makaronifrossa

Nu är det redan onsdagskväll. Det är helt osannolikt så fort dagarna går när man är ledig, utan att man ens gör något. Alltså, visst gör man något, men liksom inget speciellt. Handlar,lagar mat.. men så gillar jag faktiskt att göra just ingenting också. Sitta på sängen och läsa är en favorit. Just nu är det Anne Holt. Jag har snöat in på norska författare ett tag; Jo Nesbø, Anne Holt, Anne B Ragde, Karin Fossum..

Pär drog ner till Göteborg för en stund sedan. På söndag åker han till Gotland. Kors och tvärs får han åka, men så kul är det nog inte att "se" olika platser om natten.. Som Gotland då, han är framme strax före midnatt och ska med sjubåten hemåt igen på morgonen. Andra platser får han mest beskåda från någon byggarbetsplats och sedan snabbt dra vidare.

I kväll stuvar jag makaroner och gör köttfärsbiffar. Gröna ärtor och ketchup blir de läckra tillbehören :o) Det gäller att passa på, Pär är inte så förtjust i makaronerna och Cecilia äter inte rött kött. Ingen av dem är hemma så nu ska här frossas.

När jag motat bort Lucas från Simpsons ska jag titta på Grey's Anatomy, eller Efterlyst. Svårt val där... det ena får jag väl spela in.

1 kommentar:

  1. Jag har också läst rätt mycket norska författare ett tag. Men just nu har jag boktorka. Jasså vi får fint besök på öjn, synd att han drar direkt. Vi brukar annars kunna hitta dessa lastbilschaufförer som sover på vår parkering om mornarna.

    SvaraRadera