tisdag 10 februari 2009

Kupp


I morse klagade 13-åriga dottern på att hennes vinterjacka är alldeles för kort i ärmarna. Det var den! Jamen unge.. är det nödvändigt att växa ur kläderna på det där viset när vintern är nästan över. Eftersom de skulle åka pulka på gympan i skolan idag fick hon lov att ta jackan i alla fall. Skulle de bara ha varit inomhus som de mest är hade hon kunnat ta sin skaljacka med något under, men det är lite för kyligt. Så nu har jag gjort en kupp.. det är ju egentligen nästan förenat med livsfara att handla kläder åt en tonårstjej utan att de är med och väljer själv. Jag utmanar ödet så jag har just beställt en rymlig jacka på en postorderfirmas vinterrea. 75% rabatt, tjejen får säga vad hon vill!

Jag hittade det här setet i laminat på samma ställe, bara 29 kronor för ett helt sådant här paket. Det slank med två, till husvagnen.

I kväll hamnar det panerad hajmal, potatis, kall örtsås och någon grönsak på middagsbordet.

2 kommentarer:

  1. Hajmal, vad tusan är det? Här var det köttsoppa med klimp i, mycket mumsigt, det blir repris i morgon kan jag lova, fyller på med lite mera klimp bara. Jonatan säger att det är godast efter P-gratäng. :)

    SvaraRadera
  2. Hemma hos oss är det mina kläder som försvinner om vår 13-åring växer ur något. Min nyaste täckjacka har hon tagit så jag har fått ta min gamla igen! Härligt med postorder fynd.

    SvaraRadera