fredag 27 februari 2009

Lortiga fönster & bio igen

Halv fyra ska jag vara på jobbet i dag. Fram till dess "roar" jag mig att städa upp lite. Solen skiner ute och det syns hur gruvligt skitiga fönsterna är, undrar om jag ska ge mig på dem i köket åtminstone. Jag ska faktiskt fundera allvarligt på saken.

I går skulle jag jobba fram till halv ett, men det krisade lite på bemanningsläget så jag stannade några timmar till. Resultatet blev att jag var så pass trött och uppe i varv att jag inte orkade samla ihop mig för att åka till ridningen på Åkerby. Amelie red sin och när jag kom dit i halva hennes lektion och satte mig för att titta på ångrade jag mig så, att jag inte åkte dit i alla fall... nästan så att jag satt där och blev ledsen. Jag älskar verkligen de där ridlektionerna. Maten igår blev också otroligt välorganiserad. McDonalds...

Nåja.. ikväll ser planena ut så här; jobbar till halv nio, byter om på jobbet, Pär plockar upp mig och vi åker in till Saga. I kväll är det premiär på Stieg Larssons Män som hatar kvinnor.
Noomi Rapace och Mikael Nyqvist

Både Pär och jag har läst böckerna och gillat dem skarpt. Nu lever ju sällan en film upp till förväntningarna när man har läst boken, men jag hoppas på det bästa. Jag har läst att Noomi Rapace ska göra en suverän Lisbeth Salander. Vi får se vad slutbetyget från oss blir.

1 kommentar:

  1. Ja låt höra nu? Hur var bion? Jag är väldigt nyfiken på hur filmen var.

    SvaraRadera