lördag 21 februari 2009

Bolt på bio

Bio går vi inte på så överdrivet ofta men idag var det faktiskt dags. Lucas ville se Bolt, Disney-filmen som är på tapeten just nu. Om den tyckte vi.. ja, vad tyckte vi? Trevlig kan man kanske säga. Småkul i bland, småcharmig emellanåt. Katten tog de flesta av poängerna. Men Disney brukar kunna bättre! Jag är ganksa lättrörd när jag ser på film, jag sitter och snyftar och hulkar för minsta lilla men ögonen förblev torra idag. Likadant med de stora skrattsalvorna...nada. Men filmen är ok som ett trevligt tidsfördriv med barnen.

Väl hemma svängde jag upp till ridvolten och stod och frös i en halvtimme i stanarkläder. Amelie red för privatinstruktör Mia och då vill jag vara med. Handlederna, Amelie ;o)

Blåfrusen kom jag hem, där satt de stora tjejerna med sina magar och respektive. Barnbarnet Vidar är hos sin pappa den här helgen så han var inte med. Vi frossade i fådd oxfilé, mumma! Nu är det soffläge och melodifestival som gäller.

3 kommentarer:

  1. fådd oxfile, är det någon speciell sort? :)

    SvaraRadera
  2. Ja det undrar jag med. Kan man få receptet på fådd???? oxfilé? Är det någon vänlig själ som skänkt herrskapet en oxfilé?

    SvaraRadera
  3. Svaret finns lite högre upp :o)

    SvaraRadera