tisdag 17 februari 2009

Mor & son

Jag har "smart" nog lyckats lägga femdagarsvecka på mitt schema just nu när barnen har sportlov. Men idag slutade jag redan halv ett. Amelie är duktig på att hitta på saker själv; hon bor i stort sett ute i stallet och oftast är kompisen Fiffi där också. Men Lucas blir mycket sittande framför Nickelodeon. Så idag hade jag bestämt att han och jag skulle komma ut lite, bara vi. Det fick bli något så enkelt, och så mysigt, som en lång vandring längs Fornstigen som finns nere i byn. En tre kilometer stig genom skogen med gravhögar och andra minnen sedan tidigare årtusenden. Vi läste på skyltar om hällkar och gamla kvarnar.Den här draken är av nyare datum men kul i alla fall. Tänk mamma, sa Lucas, det var mysigt med en riktig mor och son-dag. Gullungen min! Han uppskattade det fast det "bara" var en alldeles enkel promenad.
Amelie har fotat sina marsvin, jag tyckte bilden blev så fin på de söta små kräken. Bonibonbon i svart&vitt, Morot i röd&vita toner.

Maten igår: Crépes med svampstuvning (egenplockad höstsvamp). Idag: Fisk under tomattäcke och potatis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar