torsdag 5 februari 2009

En ledig dag i bädden

Idag är jag sjuk. Hade jag ägt en febertermometer hade den säkert konstaterat en förhöjd kroppstemperatur. Jag har dessutom ont i halsen, är hes, lite kallsvettig och är allmänt matt.

Frågan är vilket som är mest tur?
  1. Att jag har en ledig dag från jobbet och inte förväntas vara tillbaka där förrän klockan 16.00 i morgon. Alltså har jag hyggliga chanser att skapa på mig så pass att jag ska kunna klara av det, och jobba under helgen också.
  2. Att vi passande nog hann hem från semestern i Thailand innan förkylningen, eller vad det är, sakta kröp sig på. Så länge vi var där var alla hälsosamt friska.
Ja säg det... i fråga om alternativ 1. så är det alltid så där. Jag är inte ofta sjuk på riktigt, lite förkyld men sällan faktiskt sjuk. Och de gånger jag är det så passar min kropp på när jag ändå ska vara hemma. Och det är ju bra.... jag har i snitt ungefär en sjukdag per år.

Torsdagar brukar betyda ridlektion på Åkerby, den har jag nyss avbokat. Det funkar ju inte.. Amelie ska dit för egen del, och jag hoppas att Pär hinner hem så att ha kan köra henne. Annars masar jag mig trött ut i bästa ruggugglestil.

Just nu sitter jag upp i köket, jag blev törstig och behövde lite grönt te. Snart kryper jag i säng igen med Henning Mankells Kinesen i lurarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar