fredag 3 april 2009

Vårpremiär

Första tvätten för säsongen har hamnat på strecket ute. Det är sådant skönt vårväder ute. Äntligen!! Andra vårtecken som jag har sett de senaste dagarna; gäss, framför allt kanadagås, en hel massa. Nere vid Eka såg jag ett gäng av en annan sort för ett par dagar sedan, men vad dom heter har jag ingen aning om. Jag hörde någon insekt surra ute i solen idag. Några svanar. Det knoppas lite i rabatten. Det är varmt, det är härligt. Ett annat vårtecken som jag inte är lika förtjust i är att vår falska lilla hankatt Mihos börjat löpa. Någon som vill ha en kattunge framåt hösten?

Idag har jag varit på ett möte med/för jobbet. Det fjärde den här veckan; Tisdag - planeringsdag (heldag), onsdag - arbetsplatsträff (ett par timmar), torsdag - fokusgruppintervju (förmiddag) och idag var det halvdagskurs om hot & våld. Varenda en av de här har faktiskt varit bra. Givande och lärorikt på olika sätt. Då känner jag mig nöjd, för det är faktiskt inte allt man går på som är annat än sömnpiller.

Hoppning stod på programmet på ridskolan igår. Jag gillar inte hopp! Jag blir så nervös innan så det inte är någon hejd på det (det blir ett och annat toabesök extra, fy bubblan) och jag skulle kunna betala bra för att vi skulle göra något annat. Men lik förbaskat så är jag där nästan varje gång, och likväl går det oftast riktigt bra, även om jag småfegar lite ibland. Och jag är alltid glad efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar