måndag 13 april 2009

Glada påsken slut

Då är påsken i det närmaste slut. Inte för att vi firar den så stort. Det inskränker sig till lite påskris med fjädrar i. Dessutom har jag ju jobbat mest hela helgen. Just nu är jag hemma "på timmar", vilket betyder att jag har en fyra timmar lång rast mellan två pass. Pär jobbar och ungarna är ute och far. Men en påsktradition har vi i familjen och det är den årliga påskknytisen.Då samlas vi hemma hos någon i släkten, i år blev det hos kusin Carina som bor i Hummelsta. Alla tar med sig något till påskbuffén och sedan äter vi och umgås. Någon gång efter maten kommer vågen fram! Då väger vi oss allihop och allt antecknas. Kusin Mariana tar hand om siffrorna och för in dem i tabeller och diagram. Det här är rätt nytt, tidigare har vi nöjt oss med att ha allt på lappar. Vitsen är att...???? Ja, någon vits med det är det ju inte, men kul har vi. Vi basunerar glatt ut vilka som gått uppåt och nedåt sedan fjolåret och räknar ut en total- och medelvikt på gänget som var med.
~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Just nu sitter Helena från Lund på bussen norrut, i Värnamo får hon sällskap av Maran och i Jönköping kommer brutta nummer tre ombord; Ann-Britt. Jag gör dem sällskap först i morgon, i svinottan anländer jag Skvasta och sedan bär det i väg. So cooooooool!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar