onsdag 22 april 2009

Matveckan

Ledig onsdag. Och jag har mest latat mig, och det tycker jag är så skönt. Jag har inte lust att dra igång några större projekt än att mata tvättmaskinen och sopa lite på golven.

I måndags var jag och fyllde på skåpen, de hade blivit tomma medan jag var ute och roade mig i Europa. Det är väldigt smart att handla för många dagar i taget, och för en gångs skull var jag så pass smart. Lite synd bara att vissa av de ingredienser till veckans mat inte fanns inne. Det känns lite omotiverat att åka in, 14 kilometer, extra för en zuccini och en burk chili&lime-krydda. Jag hoppas att Cecilia har lektioner i skolan i morgon, då kan jag skicka med henne en hundralapp att handla.

Den ständiga visan är det här; Vad ska vi äta idag?? Den här veckan har jag gjort det enkelt för mig genom att köra ICA's tidning Buffés Billiga veckan rakt av. Det enda som det blev protester mot här hemma var strömmingen, men det finns ju korv.

1 kommentar:

  1. Jag förstår deras protester mot strömmingen, hade jag också hoppat. :) Men idén är inte dum.

    SvaraRadera