tisdag 21 april 2009

Spännande dag på jobbet

Arbetsdagar kan vara rätt olika, även om jag i stort sett gör detsamma för det mesta. Vissa dagar är lugna, andra är det full fart. Ibland händer det att man får ringa efter en sjuktransport och andra gånger behövs en ambulans om någon av våra "kunder" blir lite krasslig. Aldrig hade jag väl väntat mig att något jag och mina arbetskamrater, som var med, tyckte var en rätt normal påringning skulle sluta med att jag stod på gräsmattan utanför jobbet och vevade med en handduk för att visa att här kan man landa en helikopter.

Men så blev det. Den lite äldre kvinnliga läkaren som ofta är med på TV3s dokusåpa Sjukhuset var med. Men som jag nog anade var insatsen lite overkill och den fick återvända utan patient. Akuten på lilla Enköpings lasarett passade precis lagom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar