torsdag 9 april 2009

Skärtorsdag

Ja, bortsett från att jag ju ska till Blåkulla framåt kvällen (bara min svarta katt behagar komma hem) så har jag haft lite annat pyssel för mig i dag. Dags att deklarera; Den kom i lådan igår och eftersom jag inte hade något alls att invända emot vad det fina Skatteverket kommit fram till så var den saken snart ur världen. Ett snabbt SMS och några sekunder senare kom en kvittens i retur. Jag gillar det här sättet, det ska vara enkelt, annars är det i lätt att (jag) bara skjuter upp det hela och - hoppsan, det var visst tre dagar sedan det där skulle vara inne..
Eftersom de grå tinningarnas charm inte är riktigt lika läckert på oss kvinnor som på män är var det dags att göra något åt saken. Nu sitter jag med smeten i håret och om någon minut är det dags att pila upp i duschen och skölja. I'll soon be back!

Jupp, det var det det. Nu ska håret bara torka så får jag se om jag blir nöjd eller inte.Mina datorer (jag räknar till fem stycken i huset just nu) är verkligen roliga leksaker. De får gärna krångla lite grann. Men inte så mycket så att de rentav pajar helt (som min fina gamla Blåljus gjorde nyligen). Nä, det ska vara så att jag får skruva lite, byta småsaker och fiffla till det lite bara. Det senaste var att min externa hårddisk inte längre fick fram någon ström. Vad göra? Jo, fram med stora bräckjärnet!
Inuti hittade jag, som jag förväntat mig, en helt vanlig hårddisk. Nu har jag skruvat in den i "familjedatorn" (den stora, bästa) och se då fungerar den hur bra som helst. Som jag nog också trodde. Och tur var det för där finns framför allt alla fotografier. Nu har jag gjort en säkerhetskopia på hela disken, och det var på tiden.

Glad Påsk alla!

2 kommentarer:

  1. En bra karl, ja eller kvinna reder sig själv. :)
    Bra att du fick göra en backup nu då, jag har gjort det, men sen vete håken vad jag gjort av skivorna..hmm
    Blev håret bra?

    SvaraRadera
  2. Nu har jag skaffat en ny blogg och ska försöka blogga ett tag :o)

    SvaraRadera