fredag 10 april 2009

Ridlektion

Ja det var det idag, men inte för mig. Jag hade igår, på Åkerby (ERK). Då hade vi lite träning på galoppskänkeln. Nyttigt och kul, men som vanligt fick jag upp både flåset och värmen. Men åh, det är så himla kul! Amelies kompis Felicia tog bilder, men jag har inte fått se dem än. Det är sällan jag har någon som tar bilder vilket är synd för det är nyttigt att få se sig själv. Men idag var det Amelie och Felicia som hade en ridtränare på hemmaplan. Amelie och ridläraren Mia fixar lite med Leos sadel. Han ser lite slokörad ut :o)Amelie och Leo galopperar och det går lugnt och fint. Mia önskar lite mer energi, och den kom efter en stund. Herr pålle ville bara få lite tid på sig att vakna först. Felicia och Melissa. Den här hästen är ett varmblod och hon fyller 25 år i sommar. Det kan ingen som ser henne in action tro, hon speedar upp sig som en kanonkula. Nog märks det att hon gått starter för tävlingskänslan är det då inget fel på.

1 kommentar:

  1. Meliz är en kanonkula men hon lugnar sig alltid när hon fått sina galopp språng :)

    SvaraRadera