lördag 2 januari 2010

Summan av 2009

Förra året utmanade jag min goda vän Helena (Ehnangel) att klura ihop en lista med tio "moments of feel GOOD", det klarade hon kanon och jag gjorde självklart en själv. Den hittar ni här, om ni skulle vilja kika tillbaka; Summan av 2008.

Nu utmanar jag ALLA i allmänhet, men i synnerhet tre tjejer som jag vet läser här (rätt) ofta, och som jag räknar som några av mina bästaste vänner; Ehnangel, Ann-Britt och Maran. Och du Ann-Britt, jag veeeeeeet att du avskyr utmaningar, men håll med om att det här är lite mer speciellt *blink* (och man måste ju faktiskt inte).

Nu till min egen lista, och precis som förra året nämner jag att den är inte i kronologisk ordning, inte i fallande skala av trevlighet och inte någon annan ordning heller annan än hur det ploppade upp i mitt huvud.
  • Två nya söta barnbarn har jag fått, Vincent kom i juni och Svea i augusti.
  • En "tantresa" till Barcelona blev en härlig höjdare. Den kommer jag att bära med mig länge.
  • Resan till Thailand i januari blev så mycket roligare och bättre än jag förväntat. Två mammor med barn, en av veckorna dessutom tillsammans med min kusin med familj. Vilka roliga äventyr vi hade och så avkopplande.
  • Både Danielle och Cecilia har blivit sambo med varsin supertrevlig kille. Danielle fann kärlek på lasarettet (jobbet) i somras; arbetskamraten Adam som hon kännt i åratal. Cecilia hittade sin Jesper på COOP. Jag kunde inte vara mer nöjd svärmor!
  • Trädgårdspoolen jag insisterade på att köpa blev en stor hit för hela familjen.
  • Jag har utvecklat min ridning från ren nybörjare till någon slags skogsmulle-tant med lätta dressyrinslag, både på ridskolan och privat hemma på min egen ljuvliga Leo. Jag har också fått en vuxen ridkompis, Eva, här hemmavid.
  • Jag har upptäckt hur underbart gott det är med kittost gjord av mjölk från i Sverige boende frisiska får
  • Vi tog hem vår husvagn från Gotland, och det positiva jag kan säga om det är att jag nu inser hur mycket jag älskar och saknar den ön (frågan är om den här punkten hör hemma på denna lista?)
  • Amelie och Lucas, de två sista hemmabarnen, har slutat slåss hela tiden, nu slåss de bara ungefär halva ;o) De kommer mycket bättre sams med varandra.
  • Alla i familjen är godtagbart pigga, friska och välmående. Vi älskar varnadra nästan hela tiden och det måste jag säga är alldeles underbart.

3 kommentarer:

  1. Härligt med så mycket positivt att minnas från året som gått!

    SvaraRadera
  2. Låter underbart, bra att kunna komma på 10 saker som varit positiva att minnas....

    SvaraRadera
  3. Jag grubblar, och lovar och återkomma i frågan.....

    SvaraRadera