tisdag 19 januari 2010

Ganska slapp dag

Idag är jag ledig från jobbet och det känns ju, som alltid, fint. Jag har jobbat hela helgen och trots att det inte var speciellt tungt (det där går ju lite upp och ner, beroende på vad vi "har inne", så att säga) känns den här lediga dagen seg. Lite återhämtning återstår uppenbart efter förra veckans sjuka, men snart är jag säkert alldeles piggelin igen.

På programmet idag står i stort sett ingenting. Jag ska försöka fånga Cissis lilla katt på en bild, det vill hon gärna ha en. Tvättmaskinen surrar och köksbänkarna har fått en omgång. Ja, så ska jag väl in och handla. Det gör jag lite senare så att jag får med mig Amelie från skolan på samma gång.

Nu är vi inne i en sådan här otroligt slarvig period med maten igen. Det finns ingen planering över huvud taget och det blir alldeles för mycket skräp. Tycker jag i alla fall, som tycker att hemlagat är bäst. Det är visserligen toppen att ha lite fiskpinnar, frysta köttbullar och pulvermos i förråden eftersom jag måste överlåta matlagningen på Amelie rätt ofta. Hon kan bättre än så, men har inte tid. Hon är så otroligt aktiv i stallet och sköter sin häst med den äran. Verkligen. jag är både stolt och imponerad, men det tar tid. Nu blev det en utvikning från ämnet här.. tillbaka till ordningen! Maten var det. Ja.... så jag har faktiskt skapat ett dokument i datorn nu, som heter Matlista, och jag har faktiskt åstadkommit planering för den här veckan. God början, nu ska jag bara föröska hålla i den här ordningen ett tag. men jag vet hur det brukar gå i längden *S*

2 kommentarer:

  1. Du borde använda matklubben.se, där kan man göra matlistor och grejer :D

    SvaraRadera
  2. Ja det är konstigt, ibland bara faller matlistan bort helt och man hamnar i en spiral av "dålig" mat... men så är det, ibland är det svårt att få tiden att räcka till och då är det ganska skönt att kunna göra halvfabrikat mat.

    SvaraRadera