tisdag 12 januari 2010

e-böcker

Ligger man hemma i sängen och faktiskt ingenting annat orkar än att läsa böcker och se på TV så är det bra att ha något att läsa eller att se på. Tyvärr hade jag inte planerat att bli sjuk så jag hade inget oläst alls till hands. Och ingen TV i sovrummet (trivs bättre i sängen än i soffan). Men till de flesta problem finns en lösning. Det hela kräver en laptop att ha bekvämt i knät. Sedan ser man på web-TV, de flesta kanaler har avsnitt av sina egna produktioner helt gratis att titta på. Toppen!

Böcker läser jag också på skärmen. På några sekunder laddar jag hem en hel bok och sedan är det bara att läsa på (http://www.elib.se/library/default.asp?lib=107, för bibliotek i Uppsala län, men alla landsting har tjänsten). Jag läste nyss ut en 557 sidor lång Mankell-bok, det tog ett dygn.. Nu har jag Anna Jansson på skärmen.

1 kommentar:

  1. Stackars dig...hoppas du snart är uppe ur sängen...häst+folk brukar aldrig vara sjuka. Det är otroligt vad mycket man kan hitta på en laptop...om man bara vet hur allt fungerar!!Säger en som knappt kan hantera en dosa till tvn

    SvaraRadera