fredag 8 januari 2010

Let's dance

Nu är det TV-soffan som gäller. Just nu lyckas jag spana på Let's dance samtidigt som jag sitter och skriver. Jag är hopplös, kan inte bara slappa utan att ha något att pilla på (tangenterna). Veckan har varit slitig, jag tror det hänger kvar av magsjukan förra veckan, för jag verkar inte ensam om att vara trött efter den dusten. Det är många på jobbet som drar lite extra efter andan just nu.

Igår började säsongens ridlektioner igen, det var roligt, och svettigt. Som ett motionspass ska vara. Och på tal om hästar.. stall! Ett sådant har vi ju "hemma" på gården. Det är grannens i och för sig, men våra båda kusar bor där. Härom natten hade vi -31 grader!!! Vad händer, jo naturligtvis fryser vattnet både här och där. Det verkar som det i stort sett bara är vi på hela gården/byn som har ordentligt med rinnande vatten just nu. De andra familjerna är mer eller mindre utan. Stallet har inget, och där bor nio törstiga hästar. Vi har kört vatten i dunkar från vårt kök i ett antal dagar, på spark. Nu idag fick grannen tag i en kubik som står inne i stallet så vi slipper släpa för tillfället. Och det är skönt. Ledningarn tinar nog upp framemot april eller något :(

Men annars är det bara bra! Vi i tantagänget från spridda orter (en gotlänning, en smålänning, en skånska och så jag) klurar vart årets tantresa ska gå. Kraven är rätt enkla; det ska vara intressant, skapligt väder, gå att få jättebilliga flygbiljetter och chans till god mat och dryck. Maran, jag hänger på vart som helst. Vi får väl lägga lappar i en mössa och dra lott :D

1 kommentar: