fredag 2 januari 2009

Summan av 2008

Jag har utmanat en väldigt god vän att summera år 2008 och hitta tio punkter som gjort livet gott. Stort eller pyttelitet, det spelar ingen roll, men stunder som fått oss att må bra.

Det här är inte alltid en lätt sak, har det varit mycket svårigheter överröstar de gärna de där mer tystlåtna "moments of Feel Good". Men jag kan slå mig i backen på att de faktiskt finns.

För mig själv då? Hur var året egentligen? Funderar jag så blir väl året rätt medel, det har varit roliga och bra saker varvat med tråkigheter men mestadels jämn lunk. Nu väljer jag att fokusera på de där bra sakerna och jag ska försöka göra någon sorts lista. Den kommer inte att bli i kronologisk ordning, inte heller i mest roligt -> minst roligt. Bara vartefter jag kommer på dem. Jag gissar att det blir lite trögare mot slutet, minnet har ju en konstig förmåga att släppa taget om det som bara varit lite lagom bra.

  • Jag gjorde mitt mest lyckade impulsköp någonsin. Jag köpte min häst Leo och han visade sig vara precis den underbara varelse jag hoppades på. Jag tror det var ödet, eller universum kanske. Det här var meningen.
  • Nästan hela familjen kom iväg på en vecka till Sälen. De som aldrig provat förr blev alla sålda på utförsåkning och alla blev jätteduktiga. Jag visste väl att det var en bra idé.
  • Den planerade Thailandsresan blir inte vad vi tänkt oss, maken förstod under hösten att han inte kan vara borta från jobbet just när resan ska gå av stapeln. Men jag väljer att se nederlaget positivt, jag får prova på mina egna vingar.
  • Jag har fått fast antällning på en arbetsplats där jag verkligen trivs.
  • Sommaren blev inte alls lika kall och kylig som den innan.
  • Det går bra för mina små skolbarn. De utvecklas positivt och det är bara goda ord på utvecklingssamtalen.
  • Jag kom in i en ridgrupp på ridskolan där vi verkligen blivt kompisar, jag fick i ett slag ett helt gäng nya vänner att umgås med en kväll i veckan.
  • Jag fick frid när vi tog beslutet att ge vår hund ett nytt hem. Vi känner att hon fått det bättre och den tid vi inte hade.
  • Jag har blivit färdig med min utbildning till undersköterska, det var mycket hårt jobb på vägen men nu är jag klar!
  • Jag har kvar alla mina härliga vänner i Sverige, från söder till norr (mest söder om mig själv, och hemmavid förstås). Jag har kvar hela min underbara släkt. Och min närmasta familj mår bra. Vi har träffats när vi kunnat och vi har haft mysigt tillsammans, på alla möjliga olika sätt. Ingen närmare nämnd, men absolut ingen glömd! Det här var det viktigaste av allt!
Ah, det var ju inte så svårt. Jag fick ihop tio punkter utan att skrynkla ihop hjärnan allt för mycket.

1 kommentar:

  1. Åh, din skurk ;o). Men nu är det gjort...puss

    SvaraRadera