torsdag 1 januari 2009

Så nu är allt nytt

Först och främst är året nytt, men det var nog ingen nyhet. Men grattis till detta nyfödda 2009. Jag hoppas att det för mycket roligt och bra med sig.

Ny är också min layout här på bloggen. Julen är ju över och det som ligger närmast är resan till Thailand. Därav palmera och stranden, jag tyckte det kan passa. Det här blir en resa att både längta och bäva lite över. Att åka utan trygga härliga maken Pär känns lite läskigt, men det är alla gånger nyttigt också. Alltså, jag vet att jag klarar mig bra på egen hand. Med allt praktiskt som biljetter, pass, ordna utflykter, beställa, fixa och greja. Det är sådant jag ändå gör varje gång vi är ute och åker. Men ändå... om något händer då?? Nu är vi ju två vuxna i alla fall, så vi ska nog klara oss bra utan karlar.

Ny känns också solen som har förärat oss med sin synlighet i sådär en hel vecka nu. Klarblå himmel och underbar frost som blir tjockare och tjockare Många härliga minusgrader och väldigt lite vind. Efter alla veckor och åter veckor av regn känns solen faktiskt som om den precis uppfunnits! Idag passade Amelie och jag på att leka lite med Leo ute på ängen. Känns sådär att rida där med tanke på att det är en vall, men den är fast och frusen. Och ridvolten är stenhård och väldigt knölig. Lämpar sig inte alls för ridarbete. Efter ett tag sadlade vi av hästarna (Amelies kompis Fiffi var med och red på Melissa) och tjejerna red barbacka medan jag fick en rask promenad på ett par kilometer. Skönt i solen minsann!

Ny blev till slut mathållningen. Detta är inget nyårslöfte även om det kan verka så. Men vi måste skärpa oss med maten, det har slarvats otroligt sista tiden. Och mest för att en ny månad är en bra tid att påbörja något så påbörjar vi projekt "bra och vällagad mat som passar alla". Det har vi gjort förr och det brukar funka fint en månad eller två ;o)

Fotot ovan taget av Felicia Johansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar