torsdag 22 januari 2009

Woeee, vilken kväll!! Sanuk i stora lass

Onsdagkvällen kom efter sol och bad vid poolen. Vi tre ladies åkte med Ging upp till Kata för en helkväll. Det här är jag själv, Britt-Marie (Malée) och Helena. Väl i Kata släppte Ging av oss utanför Grand Resturant där vi skulle möta upp några av Malées vänner.

Barnen hade vi lämnat ensamma i huset med chips och läsk.
Det blev ett party utan like! Killen längst till höger heter Shai och är hovmästare.. han var helt galen *s*, jamen.. en roligare kille har jag nog aldrig stött på. Här dansar vi med honom och kocken till thailändska poplåtar på en vanlig restaurang.
Kocken och Shai hade underhållit oss så bra att lite dricks var på plats. Då gör man så här; någon fiffig människa i sällskapet har en liten häftapparat, sedan häftar man helt enkelt fast pengarna.. Eftersom jag inte packat med någon häftapparat så fick jag låna.
Här är Malée tillsammans med A (uttalas Eii ungefär) och hans söta och häftapparatsförsedda fru Daa. A, ja det var en underhållande man... magiker, fräckisberättare.. och generös. Jag tror det var han som bjöd oss på thaigroggar, räkchips och blomsterkransar. Jo, men det var det ju. Med på festligheterna var också tyske Ben och hans flickvän, som jag tyvärr glömt namnet på.
Här har vi ändå festens Big Star. Shai. Vilken entertainer.. liiiiiite feminin kanske*haha* men så söt så jag skulle vilja ta hem honom och bara ha honom där. Han dansade, sjöng, svassade, jonglerade och eldade kaffedrinkar.
Efter resturangen gick vi vidare till Robert Pub där Malées make Ging trummade loss som tillfällig inhoppare i Robert Band. Det var drag på hög volym timme ut och timme in. Jisses så BRA de var!!! Det var hederliga rocklåtar och det var ta mig katten en spelning i världsklass. Sedan ska jag inte stryka under stol med att det var extra roligt att sitta där och lyssna och veta att man nästan kände kille som trummar. Ni vet.. Jag mötte Lassie fenomenet :o)
Det här är tyske Bens flickvän, honsom jag tappat bort namnet på. Flaskan är SangSom, en thailändsk whiskey och av det gör man thailändska groggar. En sådan består av ett glas fyllt med is, en kapsyl SangSom och sodavatten så det nästan svämmar över. Det här var perfekt, vi höll huvudet fräscht hela natten och åkte hem redan klockan tre. Helena och jag. I en svarttaxi visserligen. Vet ni förresten att det är rökförbud på thailändska pubar och barer? Det är det, och i alla fall här på Robert Bar funkar det. Alla fick gå ut och ta ett bloss. Riktigt bra.

Läs vad Malée skriver om samma kväll!

Den här kvällen spelade jag in rätt mycket film. Både på Shai när han spexar loss och när bandet spelar loss. De blev stora och tunga, så jag tänker inte ens försöka få över något på YouTube härifrån. Det får bli hemma i Svedala, om de blev tillräckligt bra. Då kommer jag att lägga ut dem också.

4 kommentarer:

  1. Ja det var skojigae än skojigast, kanonkväll! Chock Dee - ha en bra tid i Karon! Chock Dee betyder även "lycka till" inte bara skål, även om vi tränade hejvilt på just betydelsen skål härom kvällen ;-)

    Kramar från mig som just vinkat av er!

    SvaraRadera
  2. låter som att ni har de kanon där nere..

    ha en fortsatt trevlig resa å krama lucas å Amelie från mig..

    / Anka

    SvaraRadera
  3. Förresten, jo då det var A som bjöd. Han är mycket generös och skoj min käre thai-bror!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Här sitter jag och surfar runt inför Thailands-resan och hittar dig på din vän Malees blogg... du/ni ser ut att ha hur trevligt som helst!
    Kram
    /Cina

    SvaraRadera