söndag 27 december 2009

Wii

Sonen fick ett Wii i julklapp. Ja, paketet var i alla fall adresserat till honom, men jag tror att vi kommer att ha glädje av den presenten allihop. Med konsollen följde Wii sports och ett Wii Sports Resort (hurra). Det här sistnämnda spelet är verkligen urskojigt. Vi har haft riktiga figheter i bland annat bowling och fäktning här hemma. 
Lucas hade önskat sig Zelda Twilight Princess, så det köpte jag också till på en gång. Han är verkligen jätteduktig på att lösa problemen. Nu vet jag ju inte hur stort spelet är, men jag tror att han kommit ganska långt redan. Men ibland är det alldeles nödvändigt att hjälpa honom, det är inte lätt att klura ut hur gåtorna ska lösas om man inte kan "prata" med och förstå vad figurerna man möter i spelet säger. Då ropas det och jag får komma och läsa och översätta.

1 kommentar:

  1. Wii är jättekul! Vill också ha ett Wii Sport resort - det har inte vi - sade jag avundsjukt!
    God fortsättning och gott nytt år!
    Kram!

    SvaraRadera