fredag 4 december 2009

Som ny i julskrud

Tjosan. Nu är bloggen aningen julpyntad. Till julafton blir det säkert en ny logga igen, men den här blir bra nu. Ledig dag, så det funkar att sitta och leka i GIMP (gratis är gott). Det är ett och annat att lära in där, jag har alltid fixat allt bildarbete i PaintShop och inte ens gett mig tid att komma överens med den STORA Photoshopen. Jag älskar mitt gamla hederliga PaintShop men eftersom jag inte längre har någon licens på den, och än mindre på det tio gånger så dyra PS så har jag sedan en tid tvingat mig till att lära mig något nytt. Och det är kul, och svårt. Bara en sådan sak som att göra transparenta färger på GIF-bilder.. lite knepigt innan jag kom på hur, men det är ju inte svårt.

Nu väntar en helg full med jobb.

3 kommentarer:

  1. Gimp, vad är det?
    Får se om mina gamla program funkar i den nya datorn, eller vad jag ska göra, har samma problem som dig, svårt att lämna psp.
    Slet som ett djur i Indesign igår. Men skam den som ger sig. Hur trivs du med nya datorn, vad köpte du för någon?

    SvaraRadera
  2. Snygg design..:) Bra jobbat!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du haft en trevlig helg på jobbet, Suss!
    kram

    SvaraRadera