måndag 21 december 2009

Gotteverkstaden del II, och något om en ledig dag

Nu har jag plockat ur lite bilder ur kameran från gårdagens övningar. Vi hade verkligen en skojig eftermiddag mellan mina båda arbetspass.



Full aktivitet som synes, alla arbetade väldigt flitigt.



Här är ett par exempel på vad som blev tillverkat. Kylsåpet är helt fullt av gotter. Jag har faktiskt hållit mig från att smaka på något alls av det. Väldigt ståndaktigt måste jag faktiskt få skryta. För jag är en riktig gottegris (som den på bilden här uppe, ungefär) så det är inte helt enkelt, åhhhh all den goda chokladen. Men nu är det inte långt till torsdag och julafton.

Småkillarna var så här duktiga med granen igår.


Idag har jag haft ledig dag. Det började sådär med att sonen fick magknip på morgonen. Jag ringde skolan och sa att han skulle få komma ner senare. Det var julpyssel idag så det hade varit synd om han missat det. Det tog inte så lång stund förrän han var fit for fight igen. Det var bra det, och han kom mycket riktigt hem med skolväskan proppfull av diverse mer eller mindre konstnärliga alster som nu har förvandlats till fina julpaket till hela familjen :o)

Min egen förmiddag har mest bestått av småpyssel, typ tvätt och disk. Strax efter lunch bar det av in till stan för att handla lite. En del av julmaten har jag köpt och någon julklapp likaså. Ja, nu får julen snart komma. Och det lär den göra misstänker jag. Eftermiddagen har jag tillbringat i stallet. Mockat åt tre hästar, varav bara en är min. Dessutom har jag skruvat i brodd i Leos skor. Det är ett slitgöra eftersom man måste göra så många moment i en ruskigt obekväm arbetsställning. Att vara hovslagare måste vara rena döden för ryggen. Nu är ju jag så pass bekväm, och har en lugn häst, så det funkar att sitta på en pall och lägga hästens hov i knät. Jag fick också bra assistans av Amelie och en av de andra stalltjejerna, Cecilia, det tackar jag för!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar