söndag 20 december 2009

Gotteverkstad


Just nu är det full fart i mitt kök. Danielle, Cecilia och Adam har kommit hem och tillsammans med Amelie, Lucas och hans kompis Sebastian bakas det pepparkakor, kokas knäck och kola. Det tillverkas fudge, tryfflar och marsipanfigurer. Min favorit suckatrulle är också gjord och Cissi hackar grejerna till rocky road. Adam fick nyss åka iväg till Tempo i Grillby för att fylla på förråden av blcokchoklad.

Småkillarna har varit flitiga idag. De har (hrmmmm) skaffat oss en fin gran. Vilka duktiga killar! De är bara nio år gamla men har alldeles själva letat reda på en riktig snygging, sågat ner den och släpat hem den.

Julmusiken är igång, nu skulle det ha varit passande med lite glögg, då hade stämningen verkligen varit på jultoppen.. men jag ska jobba om en stund så det får vara till senare ikväll.

3 kommentarer:

  1. Såna dagar är det enda jag saknar med att bo utomlands....det ser så mysigt ut...riktig julstämning

    SvaraRadera
  2. Vilken julstämning!!
    Skönt att alla hjälps åt...duktiga grabbar som fixat granen!! Men jag saknade en bild på den ;)
    Ha en fortsatt trevlig 4:e advent
    KRAM

    SvaraRadera