torsdag 17 december 2009

Årets jobbjulklapp

I år fick vi hämta ut varor från Elisabeths Ost och Delikatesser som julklapp från jobbet. Vilken himla bra idé!! (Jag undrar om inte jag själv var med och påverkade det beslutet lite grann ;o)... ) Oj! Så svårt det var att välja. Det finns alldeles för mycket gott. Men till slut blev det detta.
Min påse innehåller:
  • En burk Elisabeths Enköpingsost (färskost kryddad med pepparrot, så klart)
  • Tre stycken vackra chokladpraliner á 9 kronor stycket
  • En bit valnötsost
  • En bit kittost med karljohansvamp
  • En påse lufttorkade jordgubbar som ska vara underbara till ostarna
  • En bit svensk fårost, vilken lär vara Carl Jan Granqvists favorit. Min bit som väger 125 gram kostade 72:50!
  • En burk fransk fikonmarmelad
Det var så trevligt att handla det här, jag fick provsmaka alla möjliga ostsorter och det blev en del eftersom jag passade på att handla julgåvor till två personer det samlats till i olika sammanhang.  Jag kan ta på mig att samla fler gånger :oD


2 kommentarer:

  1. Finns väl inga bättre presenter än sånt som man kan äta upp....
    njut av din klapp.

    SvaraRadera
  2. Åh, det tyckte jag var en perfekt julklapp. En ost vi säljer mest av i lh är ekologisk kornblomst. Provat den nån gång? Det är en höjdare!
    Puss!

    SvaraRadera