tisdag 29 december 2009

Skadad

Det faktiskt nästan lite synd om mig nu. I förrgår satt jag i soffan och såg på en långfilm som gick på eftermiddagen. I en reklampaus tänkte jag att jag hinner ladda om tvättmaskinen om jag skyndar mig, så jag rusade i full fart in i badrummet. Grejen är att det är trångt när man ska förbi dörrarna till barnens rum samtidigt som torkställningen ska rundas däruppe på hallen. Lucas, raringen, hade ställt upp dörren till sitt rum så att den pekade rakt ut från väggen så när jag liksom skulle sladda runt den slog jag tårna i, såklart. Det gjorde så in i *piiiiiip* ont! Men jag fixade tvätten medan alla tår bultade. Väl nere i soffan igen klingade det onda av efterhand. Utom i andra tån utifrån sett. Nu är den vackert blåsvart och röd och alla rörelser gör ont. Att gå i skor med sluten tå är inte skönt alls, däremot funkar det att gå i bara strumplästen eller i sandaler med öppen tå. Det senare är ju strålande för det funkar att jobba! Särskilt när jag fick rådet av ett par arbetskamrater att tejpa tån, det var skönt och gör det lättare att gå. Så nu har jag ont i båda fötterna, tjohooo, den högra vristen har jag ju sedan rätt många år kronisk "mer-eller-mindre" värk i efter en ledbandsskada. Nu blir det snart rullstol *S*

4 kommentarer:

  1. fy sjutton:-( som gör så jädra ont.. bröt stortån för en massa år sen.. tår gör man ju inte så jättemycket åt heller..

    jag hoppas du kan hålla dej smärtfri och att din tå snart läker. Fel årstid.. helt klart.. med en skadad tå som inte vill vara instängd..

    kram Monica R

    SvaraRadera
  2. Men stackare...vet ju hur ont det gör att slå i tårna...men mina har aldrig blivit blåsvarta!!
    Hoppas att det snart blir bättre...
    Ha det fint!

    SvaraRadera
  3. Men gumman då - blååååååååås - att slå i tårna är inte alls skönt men rullstol hjärtat? Du får väl börja med rullator ;o). KRAM

    SvaraRadera