tisdag 15 december 2009

Min stjärngosse

Lucas har fått lussa två gånger i år. Först var det i lördags när han var med i Korsdragets (kyrkans barnverksamhet) luciatåg i Vallby kyrka. Det var så fint så. Men då var han inte stjärngosse utan han och tre pojkar till var "pessimister". De var klädda i bruna särkar och skulle vara de som bara trodde världen om ont och elände. Deras utsagor fick ljusen att slockna. Det där var något helt nytt, men visst.. det funkade och sonen var stolt över sin eländesreplik. Vallby kyrka är fin och det blir så vackert när barnen sjunger där inne. Eftersom maken var och "konfererade" (jamen, precis) på en finlandsfärja fick jag med mig lite annat sällskap. Danielle, Adam och Cecilia dök upp, och det gjorde min mamma också. Hon följde med på fikat efteråt också, men ungdomarna var tvugna att fara eftersom Adam skulle iväg och jobba.

Sedan var det dags i går kväll igen. Då var det Lucas klass som lussade för föräldrar och syskon. Tyvärr fick min kamera spunk och vägrade blixtra. Så förargligt. Bättre bild än så här blev det inte i ett nästan kolmörkt rum utan blixt, men det blidde något som tur var. Även här sjöng barnen som små änglar och Lucas läste adventsvers. Mamsen blir så stolt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar