onsdag 30 december 2009

Magsjuk

Här avlöser gnällinläggen varandra. Tån har jag kvar, lika missfärgad, lika ond och lika tejpad. Nu har jag spetsat alltihop med en duktig magsjuka också. Efter min fyra dagar långa julledighet kom jag tillbaka till jobbet i måndags och möttes av inormationen att ett antal pensionärer insjuknat i magsjuka, precis som några i personalen. Värst var det på min avdelning och jag stod snart mitt uppe i skiten, bokstavligt talat. Visserligen iförd rymdutrustning och spritångorna har legat täta.

Det räckte inte. Igår skulle jag ha jobbat till klockan 22.00 men fick lov att smita hem en dryg timme tidigare. Det kom så hastigt på. Från att ha kutat runt och jobbat och mått hur bra som helst så kände jag bara plötsligt hur jag mådde konstigt och jag blev tvärdålig.

Alltihop gick snabbt över, det var gjort på ett par timmar. Men hela dagen idag är förstörd. Jag har varit så trött, inte ätit just något men tvingat i mig dricka. Magen värker lite, huvudet lite mer. Jag har sjukskrivit mig för i morgon och hoppas att jag ska vara ok sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar