tisdag 8 december 2009

Shoppat klappar

Nu är nästan allt inköpt, och det är så skönt. Det mesta har jag beställt, halleluja för e-handeln!!! Tack till http://www.onoff.se/, http://www.brandos.se/ och http://www.lindex.se/! Nu är det bara att vänta in paketen. Några få saker hittade jag inte, eller hittade visserligen men det blev för lite för att det skulle vara vits att beställa i kombination att de här småprylarna är väldigt lättåtkomliga ändå. Jag vet exakt vad jag ska jaga efter.

Och så ruskigt många saker är det inte sammantaget heller, Lucas är den vi fläskar på värst till. Det beror bara på att Amelie fått så mycket ändå det senaste året runt sin ridning. Plus den där mobiltelefonen som gick av på mitten... Hon är medveten om att hennes paket kanske inte har riktigt samma värde i slantar, men väl i kärlek <3

För oss vuxna som ska fira jul ihop i år har vi valt att ha "hemlig jultomte". Jag skrev allas namn på en lapp och så har vi dragit lott om vem vi ska köpa till. Fick man namnet på sig själv eller sin partner fick man lägga tillbaka lappen och ta en ny. Sen ska allt vara hemligt hemligt. Amelie är den enda som vet, eftersom hon skickat ut sms till dem som inte kunnat vara med och dra lapparna själva. Vi är tolv personer numera som passerat det magiska 18-årsstrecket när man inte får av "alla" längre. Det är inte klokt egentligen!!! :o) Till detta kommer då fem barn, varav tre är våra barnbarn. Sedan ska väl alla djur ha något litet också, det hör till det :o)

2 kommentarer:

  1. Perfekt och köpa på nätet. Jag tycker det är suveränt. Problemet är bara att kidsen inte skrivit någon önskelista än. :)
    Vi lottar också vem som ska köpa till vem, men det är en helt öppen lottning och man får önska sig vad man vill ha, och så har vi ett pristak. Funkar jättebra och det blir inga onödiga julklappar.

    SvaraRadera
  2. inte har jag fått sms iaf, får inte vi va med eller?;-) /nettan

    SvaraRadera