lördag 30 maj 2009

Statthörnan, karneval och betong

Nu får det bli ett inlägg om idag. Det är så mycket mygg ute ändå så det går inte att njuta ute i den ljumma luften. Det är synd. Vi har verkligen varit kreativa idag. Full fart som jag skrev tidigare idag.

Vi körde i gång tidigt. Efter morgonkaffet var vi ute och klippte lite gräs och klockan kvart över tio var det dags att köra in till stan. Vi skjutsade in Danielle. Igår, eller var det kanske i förrgår.. ringde någon och undrade om hon kunde komma och provjobba på en av stadens mindre restauranger/nattklubbar. Hon hade sökt jobb där för ett tag sedan. Så klockan elva idag var hon på plats och hon slutar inte förrän tre i natt! Pär, jag, Cissi och Lucas shoppade lite skolavslutningskläder, Eftersom restaurangen ligger vid Stora torget såg vi Dannisen jobba och Lucas fick pila fram och ta en bild :o) Vi har fått ett SMS från tösen som sa att det går jättebra! Så roligt!!!!

Eftersom vi inte ville genera Danielle med att gå och gästa "hennes" restaurang på hennes allra första arbetsdag gick vi på Bredbar och åt ciabatta till lunch. Där är det gott. Jag tog lax i min och de andra kyckling har jag för mig. Tonfiskröran var slut, buhuuu... Kaffe ingår i priset och idag tog jag en cappucino: gott som en efterrätt!


Det var rätt hög stämning på stan idag eftersom det drar ihop sig till slutet på kulturveckan. När vi knallade tillbaka till vår bil sprang vi rakt på ett litet karnevalståg där olika föreningar var representerade. Hej och hå, där var plötsligt ERK, där är jag medlem ju, kanske har jag sett något upprop om det här... Annars var det en del annat skoj med, thailändska och estniska föreningen bland annat. Och någon särskoleverksamhet som delade ut gottpåsar till barn som tittade på. Glad Lucas fick en.

Hem for vi så jag fick byta om. Full fart int till stan igen. Johanna och jag skulle assistera på ERK:s handikappverksamhet idag. Det blev en svettig uteritt i värmen och vi fick jogga oss svettiga. Det är kul och känns meningsfullt att vara med och hjälpa till med just detta. Ja, så hem igen då. Innan maten hann vi gjuta fast ett jordankare till vår nyinköpta torkvinda. Att blanda betong gav konstigt nog flash backs från barndomen. Jag måste ha haft en mycket märklig barndom... :o)

1 kommentar:

  1. Låter som en härlig dag. Och värmen ute är för gó. Så ni kunde ta att ni fick bli svettiga. :)

    SvaraRadera