lördag 9 maj 2009

Första veckan i maj

Nääääeee, det här går ju inte. Nu har jag inte lyckats få in ett enda inlägg på bloggen på hela veckan nästan. Nu får jag skärpa till mig. Det är väl lite så som jag skrev sist, det händer inget speciellt. Jag jobbar, handlar, fixar mat, ser till med hästarna och pysslar lite med dem, och så vidare.

Den här veckan red jag igen en missad ridlektion. Jag tror jag missat fyra gånger den här terminen och allt det kommer jag inte att hinna ta igen Det är inte enkelt att hitta tider som uppfyller allt nödvändigt; jag ska inte jobba, det ska vara i en vuxengrupp, inte allt för hög svårighetsnivå och de ska ha en ledig plats. I onsdags morse blev det i alla fall ett tillfälle, det är en grupp som ridit bra mycket längre än jag och de kan massor av snitsiga saker som vi inte kommit till i vår glada Elins-änglar-grupp ännu. Ridläraren Myran hojtade; ...och så rider ni sluta på långsidorna.. Yes! tänker jag.. jag vet att sådana finns och faktiskt ungefär hur de ser ut men har precis noll koll på hur man gör. Asch.. det gick bra med någon sorts skänkelvikning också :o)

Jag har tänkt en hel del på dagarna i Barcelona. Jag måste säga att det är bland det roligaste jag tagit mig för med på år och dar. Vilken lycklig människa jag är som har sådana vänner som Maran, Ann-Britt och Helena. Ni är guld värda ska ni veta. Det gjorde mig så gott att komma iväg och även om det blev ett betydande svid i plånboken var det värt det många gånger om. Vad säger ni tjejer... skulle det inte vara häftigt att göra om det nästa år? Och vore det inte riktigt häftigt att göra en tradition av det, kanske se en ny storstad varje gång? Det finns ju så mycket att se!!!

By the way; Bilden på byggnaden och staden från förra helgen.. rätt svar är Västerås och Skrapan. Någon som heter Anonym visste det och kommer härmed att uppleva Ära Och Berömmelse intill tidens ände... Grattis!

2 kommentarer:

  1. Tackar, skitkul var det, och det är bra med resor, för man kan leva på dem långt efter också.
    Kul att jag fick er frälsta på Barcelona. Jag är gärna på vad det gäller fler ställen. Jag är väldigt sugen på Rom, Milano, Amsterdam, New York... :)
    När åker vi?

    SvaraRadera
  2. Ha ha, när åker vi? Ja, när sticker vi tjejer?
    Jag tycker också att det var sketaskoj, och såna goda vänner, jag njöt kan jag säga!!!!
    Gör det gärna till en tradition!

    SvaraRadera