onsdag 13 maj 2009

Lite nytt, lite häst, lite mat

Vad sägs om min nya "logga"? Jag tycker själv att det blev lite personligare och roligare. Den glada figuren har Cecilia tecknat en gång och jag använder den som avatar på några forum där jag gillar att hålla till. Den har liksom blivit jag på något sätt (fast i verkligheten har jag varken blont hår eller stora hundöron).

En ledig dag från jobbet. Jag har passat på att rida igen missade ridlektioner igen, i samma mer avancerade grupp som för en vecka sedan. Idag gick det inget vidare alls, jag kände mig så seg på morgonen och orkade knappt rida lätt (mina ben protesterade). Det tog ett tag men jag kom igång, trots det så fick jag liksom inte till något... nä, förra veckan var bättre. Och som vanligt vaknade hästen till liv fem minuter innan slutet och att rida kändes så lätt så lätt. Någon gång vore det roligt att få ta över en redan "varmkörd" häst..

Danielle står här hemma i köket och bakar bullar, kanelen är slut så det blir med vaniljsmak. Om en stund blir det dags att skala potatis. Till det ska vi göra färsbiffar med ajvar, svampsås och lite blandgrönsaker. Pär har varit borta några kvällar och då har vi passat på att frossa i pasta, som han inte är så jätteförtjust i, men nu kommer potatisgrytan fram. I morgon ska vi ha broccolisoppa och pannkaka.

1 kommentar:

  1. Ja den är så fin så fin och när jag såg den igår blev jag full i skratt eftersom jag precis också gjort en egen - som dock ska redigeras lite till men jag har ju all tid i världen till detta projekt här i min sjuksoffa. Gott med bullar, tänk om min dotter överhuvudtaget förärat oss sin uppenbarelse nuförtiden...kram

    SvaraRadera