torsdag 14 maj 2009

Skolkare

Mmmm... torsdag och jag är hemma så här dags. Konstigt konstigt. Jag skolkar från ridningen. Det stod hopp på schemat, och jag tycker ju inte det är jättekul, så jag tog dotterns "måste-plugga" som orsak att inte åka dit idag. Visserligen är det sant, men nog hade jag kunnat i alla fall ;o) På tal om motion, som kompisen Helena skrev om, har jag skaffat mig lite av den varan idag i alla fall. Först promenerade jag heeeeela vägen hem från jobbet (vågen och kors i taket, den som känner mig vet att jag är mycket lat) sedan klippte jag gräset. Det blev dagens motionsrunda för min del.

Gräs(l)iga foppatofflor går väldigt bra att få rena i tvättmaskinen har jag upptäckt. Det var tur det för det var Amelies jag gick och klippte i, jag tror hon blivit lite purken på mig om jag hade förstört dem.

Varför måste det blåsa så förtvivlat kallt hela tiden? Kyla står jag ut med, det är lätt att ta en extra tröja. Men de här isvindarna är jobbiga. Jag är förresten inte förtjust i vind över huvudtaget.

2 kommentarer:

  1. Bra gjort! För mig blev det inte mer motion än dammsugning direkt efter jobbet. Vågade inte sätta mig först för då hade jag inte kommit upp igen.

    SvaraRadera
  2. Ahh du kom väl ihåg att strecha ordentligt efteråt? :)

    SvaraRadera