fredag 1 maj 2009

Sommarbete

Idag började hästarnas sommarlov. Leo, Timone, Melisa och Divan flyttade till sommarbetet i Svallby. Divan och Melissa reds av sina mattar Sara och Emelie, vi fick jättefin hjälp av Felicia så hon tog Timone och Amelie red Leo. Själv traskade jag sist i ledet de kilometrar det är från oss (puh, det blev ett motionspass som hette duga det). Här är vi framme vid Svallby, jag i en mysko pose och Amelie på Leo, de andra var strax före oss. Här står vi och ser Melissa fara iväg. Den snälla familjen Eriksson som äger hagarna och Melissa tittar på när vi släpper hästarna tillsammans med oss.Hela hästgänget; Leo till vänster, fuxen Divan och Melissa, Timone är nästan helt dold bakom Divan. Jag kommer att sakna att titta ut genom köksfönstret på mornarna och se min Leo stå där och beta men jag vet att det här kommer att bli en toppensommar för både hästar, tonårstjejer och mig.

Alla foton tagna av Emelies vän Emilia.

2 kommentarer:

  1. Hitta din blogg på bloggportalen och såg att du också bodde i Enköping.

    Gör jag också & jag har också barn fast en son på 8 månader.

    Hoppas allt e bra med dig..

    SvaraRadera
  2. Släpp fångarna loss det är vår.. Ja så känns det nog för kusarna. Schysst gång du har. Älgkliv brevid pållen :)

    SvaraRadera