söndag 2 maj 2010

Äntligen maj

.
Oflitens lampa lyser över min arma blogg. Ingen fara, allt är bara fint bortsett från en ond hals som de rara barnen släpat hem från någonstans. Förra veckan var så ända in i norden tröttande på jobbet. Det är otroligt mycket nytt att ta in just nu eftersom vi har gjort en stor omorganisation vad det gäller hemtjänstbiten. Jag och fem till från mitt boende ska alternera boende/hemtjänst och vad gäller det sistnämnda ska vi utgå ifrån grannbyns ålderdomshem (ja, vaddå? Det är ju faktiskt det det är). I klartext betyder det att vi slagit våra påsar ihop och det är massor av nya människor vi plötsligt ska åka hem till. Det blir säkert bra med tiden ...?

Däremot var förra helgen dessto trevligare. Jag fick fint besök från Gotland av kompisen Maran och hennes son Jonatan. Jonatan ska börja hockeyinriktat gymnasium i Mora i höst och de två var och kikade på skolan. De verkade nöjda med vad de såg där och på hemvägen sov de över hos oss. Det blev ett antal timmar med surr över ett eller annat glas vin medan våra söner roade sig med wii-spelet i TV-rummet. Pär hade jag hämtat vid tåget på sena eftermiddagen, han var en liten aning trött efter "konferensen" (läs; kryssningen) han varit på med jobbet och somnade sött rätt tidigt i extrarummet på övervåningen :o)

Den här helgen, valborgshelg och allt, har också innehållit ett kalas. Två av mina kusiner, Mariana och Peter, fyller 40 år med ett par veckors mellanrum och slog ihop för släkten. Vi blev bjudna på en helt sanslöst god buffé med mat med inspiration från östra delarna av Medelhavet. Jag är ånger på att jag inte tog någon bild av det bordet för det var riktigt tjusigt.

Nu är det maj, men ute blåser isvindar idag. Björkarna tycker i alla fall att det är vår på riktigt nu och börjar få små fina gröna musöron. De började i de bästa lägena nere vid sjön redan i mitten av veckan och snart är det grönt överallt. Härligt!!

1 kommentar:

  1. Åh, jag var grön av avund när jag fick ditt sms att du hade en Mara på besök. Vill också!
    kram

    SvaraRadera