tisdag 20 april 2010

Massa godingar

.
Oftast när jag har energi att sätta mig här och skriva något i bloggen så är det en dag som jag har ledigt från jobbet. Det stämmer idag också. Annars är jag oftast så pass trött att inspirationen inte riktigt vill infinna sig, eller så är det så fullt upp med allt möjligt att det inte är mycket tid över. Men det där är knappast något som överraskar någon som lever ungefär som jag med familj, fritidsintressen och jobb. Ja ja ...

Många gånger, ja ärligt talat oftast, uppskattar jag väldigt att få rå mig själv på mina "ledig-mitt-i-veckan-dagar". Nu blir det inte så ofta så (annars är det faktiskt en av de stora fördelarna med mitt jobb; att jag har veckodagsledigheter, plus i kanten). I morse behövde inte Pär dra iväg utan hade lugn förmiddag. Amelie är krasslig och fick stanna hemma dessutom. Senare kom det här gänget, plus prickig hund, på besök. Nu var jag inte ett dugg ledsen över det, tvärtom. Det var riktigt skönt en stund när vi satt på berghällen, solade näsorna och tittade på hästarna. Lite korv grillade vi också, för nu har grillen fått komma ut ur vinteridet igen.

Idag är det barnbidragsvälsingnelsen som landat på kontot. Välkommet denna månad! Kylskåp och förråd har fått välbehövlig påfyllan, Lucas nya skor och jag ett månadsmagasin att bläddra i.

Roliga SMS har jag fått idag dessutom. Jag får nog celebert besök i helgen, det ska bli riktigt kul att träffa den här kompisen som jag allt för sällan har tillfälle att ses med. Nu blir det en blixtvisit, men bättre än inget, och kanske kan jag fresta henne med en liten, liten skvätt vin och någon timmes surr i soffan :o)

Häromdagen hade jag förresten den här lilla karamellen på besök. Svea sockertopp, 8½ månad gammal. Dagen innan var hennes nästan lika gamla kussefin Vincent här, men av någon anledning glömde jag att ta kort på honom. Det var så mycket folk här då, så jag får skylla på den röran ...

3 kommentarer: