måndag 12 april 2010

Mest gnäll idag

.
Nu har det varit helg igen, men jag har mest jobbat. Vilket har varit extra jobbigt av några orsaker. Det ena är ju den där rackarns rumpan jag har, som fortfarande gör lite ont efter att jag gjorde en galant avsittning från min häst för en dryg vecka sedan. Det är mycket bättre förstås, men för att slippa det onda i den onda muskeln avlastar jag den genom att gå snett. Resultatet av det blir naturligtvis att jag får ont på andra ställen, höfterna till exempel. Jaja, det går väl över.

Gamlingarna på jobbet sköter sig skapligt, så där är det inte värre än vanligt. Grejen är att vi just nu är i en stor omorganisationsfas. Vi ska göra om mycket av arbetsupplägget och en del verksamhet ska flyttas till ett annat boende närmare en mil bort. En handfull ur vår personal, bland annat jag, har gått med på att dela vår tid mellan verksamheterna. Ok för det, men det upplägg och den framförhållning vi blivit presenterade för liknar bara skit rent ut sagt. Det finns ingen tanke bakom någonting (mer än pengar då möjligen, men jag tror ledningen kommer att bli besviken) och allt är så dåligt planerat. Vi i grupperna gick in i detta med orden att vi skulle få vara med och påverka, men det har blivit oerhört lite av det. Diskutionerna runt fikabordet går varma, vi i arbetsgruppen är i det stora hela överens (jätteskönt) men vi känner oss inte lyssnade på. Igår skrev jag ett mycket sakligt mail till vår chef, med frågeställningar jag hoppas han tar till sig. Jag hade flera bakom ryggen medan jag skrev.

Dagens inlägg blev mest gnäll, men ibland är det så där.

*~*~*~*~*

Uppdatering klockan 14.00.
En arbetskamrat ringde mig just och frågade om jag varit in på FirstClass. Det hade jag inte, men hon berättade att hon just blivit uppringd av chefen och uppmanats att gå in och läsa där. Vi har fått bra respons på det vi har påpekat. Det blir jag glad av, det lönar sig att säga ifrån!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar