lördag 3 april 2010

Glad Påsk!

Glad Påsk på er alla!

Här njuter jag av påskledig helg, inte illa, faktiskt helt underbart. Sitter och sippar på morgonens första kopp kaffe medan jag lyssnar till diskmaskinens plaskande. Pär fick åka ut på en transport i natt, det var någon maskin som stod lite illa ivägen någonstans söder om stan (Stockholm alltså). Solen skiner, jag tror det blir kanonskönt idag.

Igår fyllde vår fina Danielle år. 22 år kan man tänka sig, jag fattar inte hur fort det kan gå, barnen var ju nyss just det; BARN! Nu var vi uppe hos henne och Adam i deras fina tvåa inne i stan (Enköping alltså). Där var alla syskonen utom Amelie samlade, mormor Inga och Danielles kompis Malin med son Lucas. Danielle fick en liten blå kamera av oss, inget avancerat men den tror och hoppas jag att de ska kunna ha glädje av nu framöver.

Igår hade jag alla tanter/tjejer från stallet här hemma på en liten påskfika. Bara Rebecca och Cissi fattades men resten kunde. Det är bra att sitta och träffas då och då och prata lite. Lite nya stallrutiner framöver kom vi fram till, det blir säkert bra. Sedan fick Amelie och Felicia ila upp till grannen i "stora huset", de har fått ett litet extraknäck där med att städa hela huset var fjortonde dag. Det är bra och nyttigt för två femtonåriga tjejer att få jobba ihop lite pengar själva, och jag blev så glad när jag hörde att grannen Gustaf var nöjd med deras insats.

Det här med stan och stan är en knepighet. Bor vi som vi alldeles utanför en småstad som Enköping som inte ligger många mil från Stockholm finns det två lägen på uttrycket stan, man kan höra skillnad och förstå vilken av städerna som avses i talspråk. Nyanser, så små att den knappt finns. Stan som i Stockholm har ett något mer utdraget a ... tror jag.

1 kommentar:

  1. Grattis till Danielle i efterskott.

    Du är uppe tidigt trots att det är lördag. :)

    SvaraRadera