måndag 10 maj 2010

Alldeles nygifta, surprise surprise

.
Jag fick ett SMS strax efter lunch idag. Det var postat av äldsta dottern Annethe och det löd såhär:
Hej hej.Idag har jag gift mig :-) Skickar lika till alla i familjen. Kram
Jamen???? Vi fick ju inbjudan till deras bröllop den 10 juli, med fest och skoj. Så klart ringde jag tösabiten och undrade om hon skojade med oss. Nej då, inte alls. Förklaringen var helt enkelt att de ringt runt till olika vigselförättare och det var inte någon de samtidigt kände att de tyckte om som dessutom inte var upptagen/på semester i sommar. Så de beslöt sig helt enkelt att gifta sig idag när de firade en årsdag och låta festen gå av stapeln som planerat.

Tokungar. Bilden med det numera dubbelt ringprydda fingret kom i ett MMS en liten stund senare. Det var samma typ av överraskning när Michaela gifte sig, då befann jag mig dessutom i husvagenen på Gotland.

3 kommentarer:

  1. Vilka döttrar du har, Suss. Fulla av överraskningar! Grattis till dem!
    Katarina i Kalmar

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt! Och båda :-) Grattis till brudparet!

    SvaraRadera
  3. Grattis till dottern. Ingen bröllop att besöka denna gång heller då. Men dock en fest att se fram emot. :)

    SvaraRadera