fredag 7 maj 2010

Storhandla

.
Idag ska jag in och handla mat så att det i stort sett ska finnas hemma för två veckor framåt. Jag satt igår och kämpade ihop en matlista och familjen har godkännt den. Barnen hade lite invändningar mot lördagens muskaka (5 poäng till den som kan gissa vad det är för något), men de får stå ut. Jag ska bara hälla i mig lite mer kaffe innan jag åker, och under tiden gör nog mina kompisar Ibu och Metin (TV-reklam, ni vet) susen med min fortfarande förkylda kropp.

Jag har ett så kluvet förhållande till mat. Inte ätmässigt, för det gör jag gärna och i någorlunda sansade mängder. Det är det här med planering, inköp och tillagning. Å ena sidan älskar jag allt det där, när vi har gott om tid en lördag och åker till affären efter att ha bestämt något riktigt gott. Kanske ska någon komma hem till oss på mat. Lite vin eller öl att dricka medan vi pysslar i köket. Men vardagen är full av mycket-att-göra, kvällsjobb, helgjobb, hästar, barnskjutsande och inte minst trött-efter-jobbet. Då är det mindre kul, faktiskt.
~*~*~
Två timmar senare;

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar