tisdag 25 maj 2010

Himmel

.
När jag fyllde år fick jag Photoshopguiden av Danielle och Adam. Idag vräker regnet ner. Bra kombination när man är ledig. Så förutom att ha ställt till med lite bullbak i morse så har jag mest suttit vid datorn. Jag tycker det är kul att leka med bidlbehandling, men är förfärligt ringrostig. Det fanns en tid när jag ägnade mig massor åt det, troligen innan jag blev hästägare. Det är inte desto mindre roligt när jag väl sätter mig och provar lite. PS-guiden är bra, den förklarar vettigt och ger användbara tips. Den här bilden till exempel, med en rätt utfrätt (vit, inga detaljer) och tråkig himmel. Det går för den med ett oändligt tålamod att sitta och måla i det blå "för hand", men vem orkar göra det mellan alla trädtoppar?

Nu sitter jag och leker som en glad nybörjare (precis vad jag är faktikst). Jag tycker själv att det blev rätt lyckat. Fotot tog Felicia häromdagen och "modellerna" är Maja och Leo (min plutt) och i bakgrunden Amelie med Soraya.

1 kommentar:

  1. Först ser man röda rosor, sen blir det gult när man kommer in här på sidan. :)
    Ja jag kniper den när jag kommer förbi, det lär ju hända. :)
    Jag tror du kan läsa skadad, den är inte tung tung, nästan lite ofattbar, och man/jag reflekterar mest på arbetet som hon Cathy gör, funderar på hur hon ska tackla nästa steg.

    SvaraRadera